interview tv EenVandaag

19 dec

Het radio en tv programma EenVandaag heeft een eigen opiniepanel die meedoen, als je zin hebt, aan enquêtes. De een enquête is interessanter dan de andere. Bijna altijd doe ik mee met het invullen van de vragenlijsten. Zo werd het panel een paar weken geleden de vraag voorgelegd: wat is jouw politieke hoogtepunt van 2019.

Voor mij waren dat er een aantal, maar ik vond het uitkomen van het eindrapport Onvoldoende Beschermd, van de commissie-De Winter voor mij persoonlijk ook een hoogtepunt. Heb niet voor niets jaren gestreden voor (h)erkenning van het leed van ook (ex)cliënten van psychiatrische instellingen. Je krijgt dan ook altijd de vraag: indien de redactie je eventueel mag bellen, vul dan ook je naam en telefoonnummer in. Dus dat had ik gedaan. Dat doe ik overigens wel vaker, maar nooit gebeld.

Ik was deze enquête alweer vergeten, want een ander belangrijke enquête kwam voorbij: Het vuurwerkverbod. Ook een heel belangrijk item voor mij, helemaal daar ik longemfyseem heb. Die twee gaan dus absoluut niet samen. Voor mij betekend het weer 2 á 3 dagen met de jaarwisseling binnen zitten. En dan heb ik het ook nog niet eens over de dieren en onze twee teckels. Arme dieren, weten niet wat er gebeurd.

Dus voor mij: géén vuurwerk. Ik ben vóór een algeheel vuurwerkverbod.

Dus toen ik gebeld werd door de redactie van EenVandaag, dacht ik dat het om het vuurwerkverbod ging. Nee, het ging over mijn politieke hoogtepunt van 2019. De commissie-De Winter. In het kort gezegd, mij werd gevraagd of ik wilde meewerken aan een item over dit onderwerp op tv.

En zo gebeurde het dag maandag 16 december Simone Timmer, de verslaggever, met haar cameraman Pepijn, bij ons thuis kwamen en ik door haar werd geïnterviewd over mijn gebeuren als ex-cliënt van voormalig rijksinstelling Franciscushof in Raalte.

Mijn man Marcel heeft met de i-Phone een paar beelden gemaakt van het interview. Deze kun je hieronder bekijken.

Plaats een reactie